torstaina, syyskuuta 08, 2005

Kunnossapito

Kun silmäni mä auki saan ja päätän tututstua kunnossapidon uusimpiin virtauksiin, ajaudun ajopuun tavoin kuohuviin muutosprosessihin, uuden teknologian monimuotoisiin käyttöönottovaiheisiin, organisaatiovalmennuksen ja riskienhallinnan kompleksisiin virtauksiin. Ymmärrän, että näissä muutoksissa piilee rahan tekemisen mahdollisuus. Matkani laakereiden kolinaan ja tärinään jatkuu. Mietin, miksi automme kardaaniakseli pitää outoa ääntä. Millon minun pitäisi optimaalisesti viedä auto huoltoon? Päättelyäni helpottamaan on tarjolla eksperttiohjelmia, joiden arvo on autoamme ajatellen suurempi kuin sen uushankinta-arvo.

Teollisuuden kunnossapitoon satsataan miljardimäärin euroja ja kyllähän täällä on tilaa säästöille, mutta suurimmat tulot syntyvät silloin, kun tuotantokoneet pelaavat moitteettomasti ilman suunnittelemattomia katkoksia. Ja, kun tuotantovehkeillä tehdään juuri oikeaa asiakaslaatua.

Kunnossapitoyhdistys ry:n historia alkaa vuodesta 1958, jolloin insinöörijärjestöt perustivat Kunnossapitotoimikunnan. Vuonna 1972 toiminta muuttui yhdistyspohjalle. Kunnossapitoyhdistyksen tarkoitus on parantaa suomalaisen teollisuuden kilpailukykyä ja yhteiskunnan rakenteiden toimivuutta.

Yhdistyksen tehtävänä on lisätä kunnossapidon merkityksen tuntemusta ja osaamista yritysten ja yhteisöjen kilpailutekijänä elinkaarikustannusten ja -tuottojen hallinnassa. Painopistealueet yhdistyksen toiminnassa ovat kunnossapidon tutkimuksen ja kehityksen edistäminen, toimivan kanavan ylläpitäminen kunnossapitoalan tietouteen ja osaamiseen sekä kunnossapidon aseman vahvistaminen teollisuudessa ja yhteiskunnassa.

Yhdistyksessä on noin 1700 henkilöjäsentä ja 120 yritysjäsentä. Myös sinä voit liittyä joukkoon ja vaikuttaa näin toimintaan.

Ei kommentteja: