perjantaina, helmikuuta 02, 2007

IRC Galleira vs. MySpace

IRC Galleria vs. MySpace

Perjantai, Helmikuu 2, 2007 7.34 | visualradio | Merkinnät, Digi, Helge Keitel, Web 2.0, Trenditehdas

MYSPACE NÄYTTÄÄ HIRVEÄLTÄ

Mediakeisari Robert Murdoch osti vuosi sitten MySpace nimisen sosiaalisen esittäytymispaikan, MySpace’n. Murdoch maksoi siitä satoja miljoonia taaloja. Tarkkaa lukua taalkasan korkeudesta minulla ei ole, enkä viitsi googlata, mutta olennaista MySpacessa on, että sitä käyttävät nuoret omien kuvien ja videoiden esittelyyn. Indendent muusikot markkinoivat itseään omalle kohderyhmälleen. Mutta saittina MySpace on aivan perkeleellisen sekavan näköinen.

IRC GALLERIA ON TYYLIKÄS

IRC Galleria on suomalainen vastine ja samoin nuorison suosiossa. Kävin vilkaisemassa sivustoa ja ajattelin, että tuossa on kelvollinen kokonaisuus suomalaiselle murdochille. Jäseniä IRC Gallerialla on 400 000 ja minun silmään pisti tyyli. MySpace on ulknäöltään sekavinta kitsiä, IRC Galleria on tyylikäs. Ainakin ne osuudet, joita olen nähnyt, mikä tarkoittaa muutamaa sivua. Ilmeisesti IRC Gallerian tekniikkapuoli estää käsityskyvyn ylittävien taustakuvien käytön, mikä takaa sen, että tekstit näkyvät ja kokonaisuus säilyy yhtenäisenä.

SUTENÖÖRINÄ WEB 2.0 TALOUDESSA

Meiltä puuttuvat näyttävät Web 2.0 yrityskaupat ja start-up hankinnat. Tässä olisi Hesarille, Kauppalehdelle tai Nokialle näytön paikka. Mutta maksakaa kunnollinen hinta, jotta kaupasta saatava PR-arvo nousee googlemaisiin mittoihin. Pörssikurssit nousuun suurella panostuksella. Pitäkää yrittäjät pelissä mukana, ettei saitin spiritti katoa taivaan tuuliin.


Ei kommentteja: