sunnuntaina, heinäkuuta 29, 2007

Blackberry, iPhone ja N95

Amerikkalaiset ovat toipuneet iPhone huumasta. Businessväen keskuudessa iPhone ei saa varauksetonta hyväksyntää. Toisaalta innokkaiden ja äänekkäiden fanien joukossa suosio näyttää pysyvältä.

Nokian N95 pitäisi olla hyvät menestymisen edellytykset USA:ssa. Lyhyellä tähtäyksellä Blackberryn ”Wi-Fi-equipped BlackBerry 8820” saattaa hyötyä kuluttajien smart-phone intoutumisesta eniten.

Yrityskäyttäjille ruoho ei välttämättä ole aidan takan vihreämpää. iPhone tarjoaa lukuisia mielenkiintoisia ominaisuuksia, mutta monet ovat jo ehtineet kyllästyä sähköpostin kömpelyyteen ja kameran huonoon laatuun.

Myyttiset mittasuhteet saanut hypetys ei takaa pysyvää suosiota. iPhone ykkönen on vielä asiantuntijoiden mielestä testialusta. Ensimmäinen malli vanhenee nopeasti käsissä, koska Apple joutuu pumppaamaan uusia piirteitä tuleviin versioihin nopeassa tahdissa.

Tukeutuminen yhteen operaattoriin tuottaa myös ongelmia. Monen mielestä ATT on huono valinta, mutta tarjoaahan se peittoa ja Apple neuvotteli ilmeisesti hyvän diilin.

Lähetä kommentti