tiistaina, huhtikuuta 14, 2009

Ammattilehdet

Vuonna 1992 kirjoitin Ranskassa näin: "Tiedämme, että artikkelit ammattilehdissä myyvät. Tapamme rakentaa artikkeleita on ainutlatuinen. Lähestymme kuvattavia kohteita useista eri näkökulmista. Tarkastelemme hankkeen kulkua, tavoittelemme tarinaa, joka kiinnostaa alan ihmisiä."

Seitsemäntoista vuotta myöhemmin suhtaudun muistinpanooni huvittuneesti. Tuolloin uskoimme, että yhdellä kirjoituksella pystt vaikuttamaan ostajiin ja päättäjiin.

Nyt samoja haaveita on sosiaalisen median suhteen ja kehoitan asiasta innostuvia varovaisuuteen. Sosiaalinen media on pelkkä väline. Ratkaisevampaa on, mikä on "se juttu", josta haluamme kertoa.

- nopeita leikkauksia
- toiminnallsia kuvauksia
- näkökulmat voivat olla ristiriitaisia
- totuutta ei ole

Ei kommentteja: