On tajuttava, mitä asiakkaat haluavat. Miten se selviää? Meidän on keskusteltava heidän kanssa yötä päivää.
Mobiilimenestyjä Apple tajusi iPod- ja iPhone kehityksissään, että puhumista tärkeämpää ihmisille on:
- Musiikki
- Kalenteri
- Kuvat
- Videot
- Elämänhallinta
Palvelukeskeinen logiikka ohjaa yrityksiä tekemään asioita asiakkaiden kanssa sen sijaan, että ne tehtäisiin asiakkaalle.
- Palvelut tuotteistetaan kiinnostaviksi
- Asiakkaat saatava maksamaan palveluista
- Suhtautuminen palveluihin on vääristynyt
- Palvelu on mm. Yhdysvalloissa ollut b-luokan ammatti
- Kuuntele asiakkaita
- Luo palvelu heidän kanssa
- Hyödynnä yhteistyötä
- Tuotekeskeisyydestä poisoppiminen on valtava urakka
- Muuta arvoverkostoa
- Pankit maksattavat palveluista
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti