Maailmanlaajuinen talouskriisi nopeuttaa uusien ratkaisujen löytämisen välttämättömyyttä, mutta innovaatiojuna lähtee laiturilta vasta kuukausien kuluttua.
Meidän on hyvä ymmärtää innovaatiokiertueen vahvuuksia ja heikkouksia junan tarjoamassa toimintaympäristössä.
Useimmilla on monin verroin paremmat verkkoyhteistyötä tukevat työskentelyolosuhteet kotona, toimistossa tai lähikahvilassa. Junavaunussa joukkue olisi kasassa, mutta miten paljon lisäarvoa face to face työskentely tarjoaisi?
- Oppisimme tuntemaan toisiamme paremmin
- Henkilökohtaisista kohtaamisissa on omat etunsa
- Matka kirvoittaisi näkökulmia Suomesta
- Oulussa on tehty innovatiivisia ratkaisuja useita vuosikymmeniä
- Matkan varrella on muitakin kehityksen keitaita
- Matkan tarpeellisuutta taustoitetaan muun muassa täällä
- Matkailu avartaa!
Tämä ei tee matkan suunnittelusta hyödytöntä. Prosessia voi verrata uuden innovaation liikeidean hahmottamiseen ja rahoitusneuvotteluihin. Idean synnyttäminen onnistuu nopeasti ja vaivattomasti, mutta ulkopuolisten vakuuttaminen idean tarpeellisuudesta vie suurimman osan ajasta ja energiasta. Varsinaisen tuotteen tai palvelun kehittämiseen ei jää riittävästi aikaa.
- Opimme uusia asioita verkottumisen esteistä ja aikavarkaista
- Verkkotyön ja fyysisen yhdistäminen hidastaa innovointia
- Toisaalta oivallusten tekemiseen tarvitaan aina aikaa
- Miten verkottunut yhteistyö ja avoin innovointi voisi toimi rakennemuutoksen nopeuttajana?
- Kuinka tehokkaasti pystymme luomaan uusia innovaatioita?
- Miten nopeasti saamme niistä käytännön sovelluksia?
- Pystymmekö kehittämään olemassa olevia teollisuuden ja kaupan rakenteita ja kilpailukykyä?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti