lauantaina, toukokuuta 23, 2009

Parempaa palvelua

Henkilökohtaista palvelua arvostetaan. Silti arvostamme esimerkiksi pankkien itsepalveluratkaisuja.

  • Palveluun ei aina tarvita henkilöä
  • Automaatit helpottavat elämää
  • Automaatit ovat aina auki
Kaupoissa joutuu kiertämään hyllyrivien välissä, kun ei löydä haluamaansa.
  • Kaupassa käynti on pakkopullaa
  • Olemme itsepalveluyhteiskunta
  • Meillä kaupan kulttuuri suosii vähäistä henkilökontaktia
  • Palvelua ei saa, vaikka odottaisikin
Erikoistuotteiden kaupoissa joudut kävelemään edes takaisin myyjää etsien.
  • Mainontaan panostetaan, mutta paikan päällä ei ole palvelua tarjolla
  • Yliampuvan markkinoinnin ja palvelun välillä on epäsuhta
  • Asiakas toivoo, että mainoslupaus ja kaupan arkitodellisuus kohtaavat

Ei kommentteja: