lauantaina, huhtikuuta 05, 2008

Miten pitkälle blogilla pääsee?

"Blogin avulla voin kertoa uusista havainnoista postituslistaani laajemmalle yleisölle. Tämä antaa mahdollisuuden järjestellä kommentteja asia- ja aikajärjestykseen", kirjoitin Bloglines -blogissani joulukuussa 2004.

Voin julkaista havaintoja, ideoita ja autenttisia omia näkemyksiä myöhempää tarkastelua varten. Monet varhaisen verkottumisen kommentit esittäytyvät idean alkuvaiheessa hauraina ja viimeistelemättöminä.

Kierrättelen näitä vanhoja kirjoituksia, koska niissä on "heikkoja signaaleja", joiden toteutumisen analysointi onnistuu suurella jälkiviisaudella lähes neljä vuotta myöhemmin.

Myöhemmin voin lisätä uusia näkökulmia ja vahvistaa idearihmastoa. Vaikeinta on kertoa ajatuksista, jotka muhivat päässä, mutta jotka eivät vielä ole saaneet selkeää sanallista muotoa.

Innovaatiot eivät synny tyhjästä, niiden taustalla saattaa olla vuosia kestänyt ajatustyö ja idean kehittyminen konseptiksi.

Innovaatioiden kaupallistaminen pitkän tuotekehitysvaiheen jälkeen on monelle ylittämätön haaste. Miten paljon ideoita jää pöytälaatikkoon?




Ei kommentteja: